Minh Dam
Więcej o artyście:
Minh Dam
Kraj urodzenia:
Wietnam, Hanoi
Rok urodzenia:
1984 r.
Biografia:
Ruszyć do źródła
Minh Dam sięga do wspomnień. Artysta żyje i tworzy w Warszawie, jednak wiele z jego obrazów przedstawia Daleki Wschód – kontynent szczególnie mu bliski. Dotykając swoich czułych strun, skłania odbiorcę do refleksji nad swoim własnym miejscem na Ziemi. Sugestywne postaci i sceny z podróży, pomagają wrócić do tego, co artysta pamięta, a za czym – świadomie lub nie – być może wciąż tęskni.
Styl Minh Dam jest szczególnie rozpoznawalny pośród prac innych akwarelistów. Pewne, a zarazem precyzyjne ruchy pędzla pozostawiają pole wyobraźni; miejscowo zatarte granice między niebem, a konturami miast w jego obrazach, uwydatniają efekt tymczasowości chwili, stawiając ją w opozycji do dynamiki współczesnego życia.
W swoich pracach Minh Dam szuka balansu i zachęca, by zrobić to samo. Rozejrzeć się wokół i odczuć na własnej skórze to, co niewypowiedziane, niewymalowane. Zatrzymać się i słuchać własnej intuicji, kierować się głosem serca i odrzucić pęd współczesności. Cieszyć się życiem i dzielić swoją pasją z innymi.
Obecnie w naszej galerii można znaleźć obrazy z ulubionej przez artystę Serii chińskiej, w której zawarł on dzieła obrazujące krajobrazy wioski Zhouzhuang oraz miasta Szanghaj i Suzhou.
Zhozhuang jest jedną z 6 historycznych wiosek tzw. Water Town, świetnie zachowanych perełek chińskiej historii. Artysta zwraca uwagę na unikalne wartości historyczne tych miejsc, które pod wpływem rozwoju metropolii mogą zostać bezpowrotnie utracone. Wraz z postępem technologii możemy być ostatnim pokoleniem, które będzie mogło na własne oczy zobaczyć tego rodzaju tradycyjne miejsca.
Shanghaj i Suzhou to wielkie metropolie, współistniejące niczym bracia, którzy dorastając w tej samej kulturze, z czasem stali się dwoma zupełnie różnymi ludźmi. Shanghai – współczesny i zachodni, stał się stolicą biznesu i konsumpcyjnego świata. Suzhou pozostał tradycyjny, naturalny i piękny w swoim krajobrazie. Obecnie w kulturze azjatyckiej rozdźwięk między tradycją, a postępem cywilizacyjnym stał się szczególnie widoczny. Czy wygoda i luksus wykluczają życie w zgodzie z naturą? Czy znikną miejsca, które znamy?
Minh Dam – urodził się w Hanoi w Wietnamie, wyemigrował do Polski w wieku 7 lat. Ukończył Wydział Architektury Politechniki Warszawskiej w 2011 roku, a od 2007 uczy rysunku i akwareli, przygotowując swoich uczniów do egzaminów wstępnych na uniwersytet sztuki i architektury. Rozwija własne studio artystyczne Lineare z siedzibą w Warszawie, gdzie każdego roku dzieli się swoimi pasjami z wieloma studentami. Dzięki swojej działalności edukacyjnej Minh jest obecnie jednym z najbardziej wpływowych malarzy akwarelowych młodego pokolenia w Polsce.
Minh jest współzałożycielem Polskiego Stowarzyszenia Akwareli, polskim liderem Fabriano In Acquarello oraz organizatorem licznych warsztatów plenerowych i studyjnych w kraju i za granicą.
Najważniejsze wystawy indywidualne i zbiorowe:
- – Lider polskiej grupy artystów na Międzynarodowej Wystawie Akwareli w Fabriano, we Włoszech w latach 2019, 2018, 2017, jako uczestnik w 2016 oraz wyróżnienie „Appreciation & Honour” na tejże wystawie (2019)
- – Lider polskiej grupy artystów na trzeciej Międzynarodowej Wystawie Akwareli w Saigonie, w Wietnamie, oraz wyróżnienie „Honorable Award” na tejże wystawie (2019)
- – Autorskie warsztaty akwareli Zhouzhuang, Jiangsu, w Chinach (2019), w Lushan, Jangxi, w Chinach (2019), w Fabriano we Włoszech (2019, 2018, 2017), w Ljubljanie w Słowenii (2018, 2017), w Budapeszcie na Węgrzech (2017)
- – Nagrodzony pierwszym miejscem w Międzynarodowym Konkursie Akwareli “Abu Rawash Prize” (2019)
- – Nagrodzony w konkursie “International Artist Grand Prize Competition, Art Revolution Taipei” na Tajwanie w latach 2019, 2018, 2015 (wyróżnienie “Gallery Awards w 2019, Finalista w 2018 i 2015)
- – Finalista na Światowym Konkursie i Wystawie Akwareli w Taipei, na Taiwanie (2016)
- – Organizator oraz uczestnik licznych wystaw i plenerów w Polsce, m.in. w Krakowie wystawa ECWS (2018), we Wrocławiu (2018), w Lublinie (2017, 2016), w Kazimierzu Dolnym (2016, 2015)